Harita kitaptan alınmıştır. Büyütmek için tıklayınız.

















Merhabalar.

Yine aradan epey bir zaman geçti ve doğru dürüst hiç bir şey paylaşamadım siz sevgili okurlarla. Şu anda Amerika'lı tarihçi Justin McCarthy'nin "Ölüm ve Sürgün" isimli kitabını incelemekteyim.

Müslümanların katledilmesi ve sürgünü üzerine çalışmaya, Birinci Dünya Savaşı sırasında Osmanlı İmparatorluğu'ndaki nüfus hareketlerini incelerken tesadüfen başladığını ve o sıradaki asıl araştırma konusunun Anadolu'da ne kadar Müslümanın yaşadığı ve bunların sayılarının 19. ve 20. yüzyıl boyunca nasıl değişiklik gösterdiğinin incelenmesinden ibaret olduğunu, kitabının önsözünde anlatmakta olan yazar, devam eden önsözünde: "Çalışmaların sonucu beni hayrete düşürdü" diyor ve devam ediyor: "Çünkü o zamana kadar Osmanlı tarihi hakkında okuduklarımın hiçbirisi, o dönemin korkunç boyutlardaki ölüm sayılarına beni hazırlamamıştı. İstatistikler Müslüman nüfusunun dörtte birinin yok olduğunu gösteriyordu. Bu boyutta bir kaybın tarih kitaplarından gizli kalmış olacağına inanamadım, fakat tekrar tekrar araştırdığım belgeler beni hep aynı sonuca ulaştırıyordu. Sadece Birinci Dünya Savaşı sırasında değil, fakat 19. yüzyıl boyunca Anadolu, Kırım, Balkanlar ve Kafkasya'da yaşayan Müslüman halk devamlı aşırı can kaybından muzdarip olmuştu. Onların kayıpları, araştırmayı genişletmeye değerdi."

İşte sayın okuyucular, Amerikalı tarihçi Justin McCarthy, "Ölüm ve Sürgün" isimli kitabında, Osmanlı Müslümanlarının 1821-1922 yılları arasında nasıl bir etnik kıyıma tabi tutulduklarını tüm gerçekliği ile göz önüne sermektedir. Kitabı incelemeye devam ediyorum. Kitaptan paylaşmaya değer bulduğum bölümleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğim. Ancak, herkesin bu kitabı Türk Tarih Kurumu Yayınevinden alarak okumalarını salık veriyorum. Kitabın satış fiyatı 20 Tl olup, satış fiyatı üzerinden yüzde 40 indirim uygulanmaktadır.